Ті, хто професійно займається маркетингом – це люди з сукупністю знань (оволоділи теоретичними основами професії маркетолога), умінь (навчилися застосовувати отримані знання на практиці) і навичок (мають досвід застосування маркетингових рішень), притаманних маркетологу. Кажуть: «Маркетолог оволодів професією», «У нього є професія».
Маркетинг – це ціла наука, зі своїми розділами і напрямками. Хто такий маркетолог? Керуючисьсь одним з визначень маркетингу, маркетолог – фахівець з ринку (ринкознавець). Але ринок – це спільнота покупців, продавців-посередників, виробників. Отримавши диплом маркетолога, на на якій же сфері ринку варто сконцентруватися – це вирішувати вже особисто вам.
Менеджер з маркетингу (маркетолог). Насамперед маркетолог – це менеджер, керуючий довіреними йому процесами маркетингу в компанії. Маркетолог – універсальний співробітник, який самостійно (в дрібних компаніях) відповідає за весь ввірений процес маркетингової діяльності від друку візиток до розміщення реклами або фахівець великих компаній, координуючий виконання планів виробництва маркетингових робіт сторонніми найманими співробітниками і штатними співробітниками компанії (дизайнери, верстальники, інтернет-маркетологи). Як правило, маркетолог – більшою мірою менеджер- управлінець, ніж креативщик, розробник або дизайнер.
Бренд-менеджер (бренд-мейкер). Його завдання – зробити так, щоб довірена йому марка була впізнаваною і максимально продавалася. Найчастіше працює над просуванням бренду «від» і «до»: керує дослідженням ринку перед запуском нового товару у виробництво, бере участь у розробці назви та рекламного образу. Після виходу марки на ринок, намагається домогтися впізнаваності бренду: планує і проводить рекламну кампанію, спеціальні акції, постійно курує дослідження, спрямовані на підвищення попиту.
Інтернет-маркетолог (інтернетчик). Фахівець, що володіє маркетинговими знаннями з інтернет-маркетингу і успішно застосовує їх. Інтернет-маркетолог може працювати як у сфері онлайн-досліджень, так і здійснювати роботу над побудовою онлайн-комунікацій. Може займатися просуванням продукції, послуг, марки в інтернет-середовищі, створювати і підтримувати інтернет-сайти, розробляти і проводити рекламні акції в інтернеті. Повинен постійно відслідковувати нові тенденції, бути впевненим користувачем комп’ютера і вміти працювати в спеціальних програмах. Останнім часом із загальної професійної орієнтації інтернет-маркетологів виділяється професія фахівця з SMM (маркетолог, що спеціалізується на маркетингу соціальних мереж).
Маркетолог-аналітик (аналітик). Маркетолог-аналітик відповідає за маркетингові дослідження, створення звітів і маркетингового плану, ведення бази даних, моніторинг та аналіз власної продукції, що випускається і продукції конкурентів. В обов’язках: вивчення компанії зсередини (наприклад, підрахунки обсягу продажів), стеження за розвитком галузі в цілому (моніторинг діяльності конкурентів, тенденцій ринку). В ідеалі результатом повинні бути об’єктивні рекомендації з розвитку. Однією з спеціалізацій маркетолога-аналітика є тренд-вотчер. Тренд-вотчер – це фахівець, що відслідковує появу нових тенденцій серед споживачів. Відстеження тенденцій необхідно для планування маркетингової політики компанії. Тренд-вотчер необхідні спостережливість, гарна інтуїція, уміння працювати з великим обсягом інформації, здатність до аналізу, широкий кругозір, комунікативні навички.
Маркетолог-економіст. Здійснює економічний аналіз господарської діяльності організації, розробляє заходи щодо забезпечення режиму економії, підвищення ефективності робіт, виявлення резервів, попередження втрат і непродуктивних витрат, більш раціонального використання всіх видів ресурсів. Визначає економічну ефективність проведених робіт, досліджень і розробок, впровадження нової техніки і технології, раціоналізаторських пропозицій і винаходів. Здійснює збір і накопичення науково-технічної інформації та інших необхідних матеріалів для роботи з ринком.
Менеджер з маркетингових досліджень. Менеджер з маркетингових досліджень організовує проведення маркетингових досліджень на підприємстві і в ринку. Вміє розраховувати вибірку, складати опитувальники, проводити аналіз отриманих даних.
Продакт-менеджер (менеджер по продукту). Відповідає за весь продукт від розробки до просування. Проводить аналіз ринку, займається заходами по просуванню продукту компанії, аналізом продукції конкурентів. Менеджер по продукту є фахівцем по конкретному типу продукції.
Менеджер з продажу. Покликаний організовувати процес продажу товарів і послуг. Професія широко поширена у сфері роздрібної та оптової торгівлі. В основному і стосовно маркетингу виділяють менеджера з продажу, зайнятого продажем споживчих товарів; менеджера з продажу товарів та послуг в сегменті b2b і менеджера з продажу товарів і послуг в секторі корпоративних продажів. Розробляє та забезпечує реалізацію заходів щодо організації продажів і створення мережі стійкого збуту товарів (розробка і побудова каналів руху товарів до споживачів). У його руках доля товару, зв’язку з ринковими посередниками з розподілу товару, інструменти торгового маркетингу.
Трейд-маркетолог (торговий маркетолог). Маркетинговий фахівець покликаний здійснювати зв’язок між покупцями і торговими організаціями, займатися просуванням і популяризацією марки, товарів і послуг серед торгових посередників, покупців і споживачів. Розробляє загальну концепцію просування торгових марок. Саме поняття трейд-маркетингу припускає комплексну діяльність по просуванню марки від виробника кінцевому споживачеві. Трейд-маркетинг менеджер – людина, яка здійснює загальний контроль і планування всіх пов’язаних з цим заходів. Крім просування, одним з його завдань є побудова відносин з оптовими і роздрібними торговельними підприємствами, іншими посередниками; розвиток дилерських відносин.
Інтерв’юер – дослідник, який проводить цілеспрямовану бесіду і отримує відповіді на питання, передбачені програмою дослідження.
Промоутер – маркетинговий фахівець, що займається проведенням промоушен-акцій, мета яких – просування товарів клієнтам. Промоутори працюють на виставках, в шоу-румах, в магазинах в момент проведення трейд-маркетингових акцій.
Мерчандайзер – позиція для початківців, і, відповідно, їй притаманні всі мінуси «початку кар’єри», як і в будь-який інший професійної галузі. Мерчандайзер повинен відслідковувати, скільки найменувань товару представлено в торговій точці, навчати продавців специфіки вашого товару, перевіряти і забезпечувати правильність викладення товару, постійно стежити за оформленням вітрин, на яких викладений товар. В обов’язок мерчандайзера входить також контроль терміну придатності і зняття складських залишків.
Асистент маркетолога – помічник маркетолога в різних напрямках діяльності. Ідеальна позиція для студентів, починаючи з третього курсу. Відповідальність невелика, а досвід – колосальний.
Немає коментарів:
Дописати коментар